Thursday, December 19, 2013

Umie Sue 1st Giveaway:: Anak Mengemas Rumah

Najla sedang tekun mengemop lantai


Assalamualaikum / Salam Sejahtera,

Fenomena susunatur & mengemas kediaman mmg aktiviti yg sihat & menyeronokkan.  Selalu mmg dpt tgk omputih jek kan.  Tapi akhir2 ni dah ramai blogger yg share cara mereka buat di kediaman mereka.  Tak kurang jugak yg adakan cabaran bulanan macam Fizah.  Secara jujurnya, sy mmg ada sikit rasa terkesan nak buat pd kediaman sendiri...kalau tak semua sikit2 pun jadi la daripada xde langsung.  Anak2 pun suka. Sy perhatikan Irdina dah mula mengemas bilik dia jugak sekarang ni.

Umie Sue...Umie Sue ni mmg rajin & berbakat orangnya.  Kali ni siap buat Umie Sue 1st giveaway.  Kadang2 tak perlu dgn hiasan yg mahal pun boleh jadi cantik...sebabnya kreatif & inovatif.  Kadang2 bila masuk mall jumpa kotak2 yg cantik nak beli...tapi mahal tak jadik beli.  Nak DIY konon...ntah bila nak siap ek...


Najla sekarang ni dah lagi macam2 karenah dia.  Bulan depan dah 2 thn.  Sekejap jek rasa zaman bby2.  Skrg suka nak minum milo dlm mug sendiri.  Paling geram bila dia usung mug tu daripada dining table ke hall...konon sambil minum sambil tgk tv.  Geram haihhh....apa tak nya tumpah la kan. Tau2 aje la budak kecik bawak air dlm mug.  Jalan dah macam pengantin sy tgk...tp tumpah jugak. Tak payah marah2....dia pandai & tau ibu dia bising nanti kan...cepat dia berlari ke dapur ambil kain @ mop.  Lega jugak & tak payah disuruh.  Harap2 anak dara bertiga ni mmg rajin & boleh diharap.  Bukan setakat rajin, sy jugak harap biarlah mereka kaya dgn akhlak yg terpuji, cemerlang akademik, hafaz al-Quran, seimbangkan dunia & akhirat, taat perintah Allah, kerjaya yg baik di masa depan & dapat jodoh yg membimbing ke arah kebaikan.  Pg td dengar tazkirah pasal BIG THINK, small think...apa relevennya....buat benda yg kecik2 pun baik drp tak buat langsung...contoh baca....DOA BERCERMIN

اللَّهُمَّ حَسَّنْتَ خَلْقِي فَحَسِّنْ خُلُقِي
(Alloohumma hassanta kholqii fahassin khuluqii)

Ertinya :
Ya Allah, (sebagaimana) engkau membaguskan rupaku, baguskanlah pula akhlakku (HR. Baihaqi, shahih menurut Al Albani)



Buat semua pembaca blog fazian.batrisyia yg berminat nak dapatkan stoking V-ken jangan lepaskan peluang untuk cuba & rasa perbezaannya.  Barang baik kan...mestilah nak share.  Boleh order & hubungi:

FAZROL - 013-3765529 @ 016-2498608

8 comments:

  1. Alhamdulillah..tenkiu sebab sud join.
    terima kasih sebab bg ilmu pada su dan semua moga kita praktikkan doa tu..thanks tau

    ReplyDelete
  2. batang mop lebey besar dari tuannya...larat ke tu?

    ReplyDelete
  3. Gudluck dear...comey sgt najla tlg mop umah ye..hihi

    ReplyDelete
  4. Sy juga...bising bila anak tumpah air....kadang bila diaorng tau sy suka bising...tau dah nak jaga cmne air x tumpah....tp kadang tumpah juga...huhuhu....

    Selamat bersegmen...x bole nak join...duk luar kwsan....:-)

    ReplyDelete
  5. Fizah: TQ

    Asyifa: Anak2 kan mcm karenah...tak menang tangan kadang2 tu...kat rumah tumpah air, kat restoran tumpah air.....pening ar...!!!

    ReplyDelete
  6. Ohhhh tu kira dia mengelap milo tumpahlah tu yeh hehe...rajinnya ...

    ReplyDelete
  7. Good Luck :) ... http://sheisjaz.blogspot.com/

    ReplyDelete